Mustafa Onat's items Go to Must.'s photostream

14 Aralık 2011 Çarşamba

Anahtar paspasın altında


Apartman dairelerinde pek mümkün değil, fakat müstakil evlerde böyle bir durum var. Anahtar genelde paspasın altındadır. Büyük şehirler bu genellemenin dışında kalabilir belki. Evin ya da apartman dairesinin kapısının önünden tanımadığınız çok sayıda insan geçer. Küçük şehirlerde ise garip bir rahatlık var ev sahiplerinde. Özellikle hanımlar kapıyı kilitler ve anahtarı paspasın altına bırakır. Yazın fark ettim; annem hala böyle yapıyor. Bir tek, bazen daha güvenli olsun diye kapıdan iki metre kadar uzaklıktaki ayakkabı dolabına koymaya başlamış. Anahtarın saklanabileceği iki alternatif yer olunca güvenlik pekiştirilmiş oluyor.

Yukarıdaki köpek 3-5 yıldır aynı sokakta. Yanında arkadaşları da var. 5-6 köpekten oluşan miskin mi miskin bir çetenin üyeleri.. Hep uyumaktalar. Dünya yansa umurlarında olmayacak tipler. O sokağa gidip, en azından bir tanesini görmeden geçtiğimi hatırlamıyorum. Öyle de bağlılar sokaklarına. Hepsinin fotoğrafları var ama deşifre etmeyeyim şimdi burada. Kapıyı açabilecek olan var mı?

Bu arada iki buçuk yıl önce bu fotoğrafın benzerini paylaşmışım. Blogun ilk günüymüş aynı zamanda. Uzun bir dönem, hiç vakit ayırmamışım; onu da fark ettim. O proje senin, bu sunum benim dirsek çürütmekteydim. 

4 yorum:

  1. Çok tatlı köpek.

    Benim Annem'de şöyle yapıyor ; anahtarı kapının önündeki çiçek saksısının içine koyuyor, karşı sıradaki kız kardeşime sesleniyor : Kızım anahtarı öbür saksıya koydum. Bir keresinde komşu seslendi geri, tamam, diye :-)

    YanıtlaSil
  2. Anahtarı diğer saksıya koyunca, bir yabancının anahtarı bulması mümkün değil işte. "Olsa olsa menekşe saksısındadır" (:

    Bir de yakın komşular birbirlerinin anahtar sakladığı yeri biliyor Aze, haklısın.

    YanıtlaSil
  3. Anneannemlerin zamanında anahtar da yokmuş. Kapının bir ipi varmış onu çekip kapatırlarmış. Günümüzde buna imkan yok. Bir yaz gecesinde pencereyi açık unutmuştuk, hemen hırsız girmişti eve.

    YanıtlaSil
  4. yolcu;
    Öyle maalesef. Zaman geçtikçe, güvensizlik artıyor.

    YanıtlaSil