Mustafa Onat's items Go to Must.'s photostream

31 Temmuz 2011 Pazar

Yollar

Bir önceki yazıda sabah yürüyüşlerinden bahsetmiştim. 15 dakikalığına çıkıp "şu virajı da döneyim, şu yokuşu da çıkayım" diye diye saatlerce yürüdüm. Gördüğüm her insanla muhabbet ettim. Gitmeden önce haritalara baktığımda ve bilenlerden dinlediğimde, Macahel vadisindeki köylerin yerlerini, ulaşım durumunu, birbirlerine uzaklıklarını tam olarak öğrenememiştim. Gitmeden öğrenilebilecek gibi de değildi.

İstanbul'u vapurlardan öğrenmiştim. Şehrin içinde gezerek, hangi semtin nerede olduğu kısa sürede öğrenilmiyor. Vapurdayken sahildeki ilçe ve semtler kolayca öğreniliyor zaten. Daha önemlisi de şehrin harita yapısı kafanızda şekilleniyor. Bu yapı benim için önemli ve gittiğim yeri bir daha unutmuyorum kolay kolay. Kardeşim, "Birisine bir yer sorsam, aradığım yeri bulana kadar  50 kişiye daha soruyorum. Sen tarif ettiğinden  ise daha önce oraya gitmiş gibi buluyorum" der.

Başta da belirttiğim gibi Macahel'i haritalardan öğrenmek mümkün değildi. Haritalar o kadar detaylı olmadığı gibi, her yer yeşil olduğundan ayırt edici bir bitki örtüsü de yok. Her yapı, her yer, her köy birbirine benziyor. Vadi oldukça sarp. Köyler, birbirlerine uzak sayılabilecek birkaç evin toplandığı mahallelerden oluşuyor. O zaman öğrenmek için tepeden bakmak ve çok gezmek gerekiyor. Ben de öyle yaptım. Aşağıdaki fotoğraflar Efeler-Kayalar yolundan..





Flickr'da daha fazla fotoğraf var.

4 yorum:

  1. bi yandan kaygan yollardan tirsip bi yandan buyuk merakla gidilen yollar. neyse ki sonu guzel :)

    YanıtlaSil
  2. Sonu da güzel başlangıcı da. Yolda olmak güzel (:

    YanıtlaSil